دلو 28, 1399 08:51 Asia/Kabul
  • روحانی: امنیت و صلح با همکاری کشورهای منطقه تامین می‌شود
    روحانی: امنیت و صلح با همکاری کشورهای منطقه تامین می‌شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت و صلح در منطقه با همکاری کشورهای منطقه تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در تهران، با بیان اینکه پیشرفت هر کشوری در منطقه با برقراری صلح و ثبات و آرامش در منطقه حاصل خواهد شد، از گفت و گو و همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس استقبال کرد و افزود: ایران بر طرح ابتکار صلح هرمز پایبند است و معتقد است صلح و ثبات در منطقه جز در سایه همکاری، همراهی و گفت و گو میان کشورهای منطقه حاصل نخواهد شد.

روحانی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در کشور آمریکا ، پایان دولت ترامپ و اعلام سیاست های متفاوت از سوی دولت جدید از جمله تمایل به بازگشت به برجام، تصریح کرد: امروز برای همه دنیا ثابت شده است که سیاست فشار حداکثری شکست خورده و دولت جدید آمریکا چاره ای جز جبران اشتباهات دولت قبل و عمل به تعهدات قانونی ندارد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت لغو تحریم ها از سوی آمریکا و بازگشت به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان متحد گفت: هر زمانی که آمریکا تحریم های غیرقانونی را لغو و به قانون بازگردد، بلافاصله ایران هم به همه تعهدات خود در قالب برجام بازخواهد گشت.

وزیر امور خارجه قطر نیز از ایران به عنوان یک کشور دوست در منطقه نام برد و بر توسعه و تعمیق روابط دو جانبه در همه زمینه ها بویژه همکاری های تجاری و اقتصادی  تاکید کرد.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی»  با قدردانی از همراهی و همکاری ایران در دوره تحریم ها ضد آن کشور ابراز امیدواری کرد: با بازگشت آمریکا به برجام ، مشکلات و تحریم ها در چارچوب این توافق حل و فصل شود و در این راه  قطر از هرگونه مساعدت برای شکل گیری این اتفاق دریغ نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه قطر عصر روز (دوشنبه) با «محمد جواد ظریف»وزیر امور خارجه ایران نیز دیدار و گفت و گو کرد.

کلیدواژه