دلو 28, 1399 10:48 Asia/Kabul

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ گفت: این رزمایش در تقویم سالیانه کشورهای شرکت کننده قرار گرفت و مهمترین پیام رزمایش مرکب دریایی صلح و دوستی است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه 2021 از صبح امروز (سه شنبه) در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده است و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، دریادار «غلامرضا طحانی» سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱، روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با فرمانده ناوگروه کشور روسیه با اشاره به اهمیت منطقه شمال اقیانوس هند تصریح کرد: شمال اقیانوس هند بین سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی دنیاست، تنگه هرمز در شمال، تنگه مالاکا در شرق و تنگه باب‌المندب در غرب منطقه شمال اقیانوس هند واقع شده است و با توجه به تردد شناورهای تجاری و نفتکش در این منطقه حساس ضرورت برقراری امنیت تجارت دریایی را دوچندان کرده است.

دریادار طحانی خاطرنشان کرد: منطقه شمال اقیانوس، منطقه عاری از تهدید است و ما در این منطقه که امنیت در آن برقرار است این تمرینات را انجام می‌دهیم که برای مناطق ناامن مهارت‌آموزی کارکنان نیروهای دریایی به حداکثر برسد.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ همچنین یادآور شد: یگان‌های شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های منتخب نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دومین سال متوالی میزبان شناورهایی از کشور روسیه هستند و با توجه به طرح‌ریزی‌های منسجم و فشرده‌ای که در طول یکسال گذشته انجام شده، امیدواریم در این چند روز رزمایش سناریوهای از پیش تعیین شده را به بهترین شکل اجرا کنیم.

نخستین مرحله از تمرینات رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ ، صبح امروز (سه شنبه) با تیراندازی شناور‌های دو کشور به سوی دو هدف از پیش تعیین شده در دریا ، آغاز شد.

کلیدواژه