دلو 28, 1399 15:45 Asia/Kabul
  • سفر هیاتی از مجلس ایران به جمهوری آذربایجان
    سفر هیاتی از مجلس ایران به جمهوری آذربایجان

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در صدر هیاتی پارلمانی وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش رادیودری، «مجتبی ذوالنوری» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگاران در باکو گفت: ایران و جمهوری آذربایجان نقش مهم و تاثیر گذاری در رژیم حقوقی دریای خزر دارند و این نقش منحصر به فرد است.

ذوالنوری همچنین با بیان اینکه مناسبات اقتصادی خوبی با جمهوری آذربایجان داریم اما راضی کننده نیست، تصریح کرد: مجالس دو کشور می توانند با وضع قوانین، موانع احتمالی را برطرف کنند و برای دولت ها ریل گذاری و تسهیل کننده باشند.

بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه سیاسی و پارلمانی، توسعه و تقویت تعاملات سیاسی و پارلمانی، همکاری‌های دو کشور در نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی، طرح ابتکاری منطقه‌ای رییس جمهوری آذربایجان و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان در قره باغ، از موضوعات مورد بررسی در سفر هیات مجلس شورای اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان اعلام شده است.

کلیدواژه