دلو 29, 1399 09:07 Asia/Kabul
  • ناوگروه نیروی دریایی هند به رزمایش مرکب امنیت دریایی ملحق شد
    ناوگروه نیروی دریایی هند به رزمایش مرکب امنیت دریایی ملحق شد

سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند از الحاق ناوگروه منتخب نیروی دریایی هند به این رزمایش خبر داد.

به گزارش رادیودری، امیر دریادار «غلامرضا طحانی» با بیان اینکه ناوشکنی که از نیروی دریایی هند به رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند ملحق شده است ناو هندی میسور با شماره بدنه دلتا ۶۰ است، افزود: جذابیت شمال اقیانوس هند به حدی بالاست که کشورها به هرگونه فعالیت جمعی در این زمینه عکس‌العمل مثبت نشان می‌دهند، به ویژه کشورهایی که در حاشیه این اقیانوس قرار دارند.

سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند همچنین یادآور شد: کشورهای حاشیه اقیانوس هند یک سمپوزیوم تحت عنوان اجلاس کشورهای حاشیه‌ی اقیانوس هند (آیونز) دارند و اجلاس‌هایی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که میزبانش به طور چرخشی عوض می‌شود، محور این گفت وگوها و همکاری‌ها انجام عملیات امداد و نجات در راستای ایجاد امنیت دریایی در اقیانوس هند است.

به گفته دریادار طحانی در حال حاضر رییس اجلاس آیونز جمهوری اسلامی ایران است و همچنین یکی از کارگروه‌های مهم و تاثیرگذار در اجلاس آیونز کارگروه امنیت دریایی است که مسئول این کارگروه نیز ایران است.

سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند افزود: یکی از کارهایی که این کارگروه امنیتی دنبال می‌کند هم افزایی میان کشورهای حاشیه اقیانوس هند برای انجام کارهای عملیاتی است.

کلیدواژه