حوت 02, 1399 13:18 Asia/Kabul

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران گفت: سامانه راداری بهمن که از امروز وارد چرخه عملیاتی می‌شود، می‌تواند همه هواپیما‌ها و پرنده‌های متعارف را کشف و شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم رونمایی از دستاورد‌های جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: در سالی که جهش تولید نام گرفته، نیروی پدافند هوایی ارتش توانسته است با توان داخلی خود و بهره گیری از جوانان دانشمند تا این لحظه بیش از ۲۰ طرح را طراحی و عملیاتی کند.

وی اضافه کرد: طرح‌هایی که می‌توانستیم آن‌ها را رسانه‌ای کنیم به مردم و رسانه‌ها معرفی شده و تعدادی از آن‌ها نیز که قابلیت رسانه‌ای شدن نداشته به عنوان لایه‌های پنهان دفاعی کشور در اختیار نیروی پدافند هوایی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران گفت: یکی از طرح‌هایی که امروز رونمایی شد، سامانه راداری بهمن است که در هیچ جای دنیا نمونه آن مشاهده نشده و یکی از خصوصیات سامانه راداری بهمن ((پسیو بودن)) است یعنی می‌تواند همه هواپیما‌ها و پرنده‌های متعارف را کشف و شناسایی کند.

وی با بیان اینکه می‌توانیم این سامانه را از امروز وارد چرخه عملیاتی کنیم، افزود: این طرح با حمایت‌های معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شده است.

امیر صباحی فرد گفت: طرح بعدی هم اتاق عمل سیار است که به صورت خودکششی در همه میدان‌های رزم و شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله حاضر می‌شود و به صورت خوداتکا مأموریت خود را انجام می‌دهد. در واقع نخستین بار است که چنین پروژه‌ای در نیروی پدافند هوایی ارتش انجام شده است.

کلیدواژه