حوت 05, 1399 09:09 Asia/Kabul
  • انتقاد اردوغان از تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران
    انتقاد اردوغان از تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران

رئیس جمهوری ترکیه با محکوم کردن تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران، ابراز امیدواری کرد تا دولت جدید آمریکا موانع ناعادلانه بر سر راه رفاه ایرانیان را کنار بگذارد.

اداره کل ارتباطات ترکیه روز دوشنبه در بیانیه ای با اشاره به مسائل مطرح شده در گفتگوی تلفنی رئیس جمهوری اسلامی ایران با همتای ترکیه ای اعلام کرد، رجب طیب اردوغان در این گفتگو با ابراز امیدواری درباره اینکه 'دولت جدید آمریکا تحریم های یک جانبه علیه ایران و موانع ناعادلانه بر سر راه رفاه ایرانیان را کنار بگذارد، گفت که اظهارات مطرح شده درباره این موضوع در چند روز اخیر، فرصت جدیدی ایجاد کرده است. 
اردوغان در این گفتگو تصریح کرد که احیای توافق هسته ای با ایران اقدامی معقول از سوی تمام اعضای این توافق خواهد بود و مهم است که بر خلاف تمام سختی ها، در گفتمان برای حل مشکلات باز نگه داشته شود.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین بر تمایل ترکیه نسبت به ارتقای سطح روابط تهران-آنکارا تاکید کرد. 

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد، تنها راه مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا اتحاد و همدلی کشورها است.

روحانی، در ادامه روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه را خوب و رو به توسعه توصیف و بر تقویت همکاری‌ها و مناسبات تهران – آنکار برای مقابله با تهدیدات مشترک و همچنین حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.

کلیدواژه