مهمان پرست: غربی ها نمی توانند با وعده توخالی ایران را فریب دهند
(last modified 1399-12-05T05:52:46+00:00 )
حوت 05, 1399 10:22 Asia/Kabul
  • مهمان پرست: غربی ها نمی توانند با وعده توخالی ایران را فریب دهند
    مهمان پرست: غربی ها نمی توانند با وعده توخالی ایران را فریب دهند

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایران گفت: غربی ها دیگر نمی توانند با وعده های پوچ و تو خالی بدون پشتوانه مردم ایران را فریب دهند.

 به گزارش روز دوشنبه خبرنگار رادیو دری، «رامین مهمان‌پرست» سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تجربه تلخ ایران از برجام و زیر پا گذاشتن تعهدات کشورهای غربی به ویژه آمریکا، افزود: ایران حتی در آغاز برجام خاصیت ملموسی به ویژه در مباحث اقتصادی از برجام ندید و در آن شرایط سعی کردند با سیاسی کاری مانع از هموار شدن همکاری‌های اقتصادی سایر کشورها با ایران شوند.

سفیر سابق ایران در لهستان گفت: راهبرد کلی در سیاست خارجی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران تفاوت چندانی ندارد، ولی روش‌های متفاوتی با یکدیگر دارند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایران با اشاره به قانون مصوب مجلس و ماده ششم این قانون در خصوص توقف نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی تصریح کرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین پیام این اقدام این است که غربی ها دیگر نمی‌توانند با وعده وعید‌های تو خالی و بدون پشتوانه مردم را فریب دهند و افکار عمومی را به سمت بازی‌های سیاسی خود هدایت کنند.

مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به بدعهدی سه کشور اروپایی انگلیس،آلمان و فرانسه در خودداری از انجام تعهداتشان در برجام  پس از خروج یک جانبه و غیر قانونی آمریکا، با تصویب قانون لغو تحریم‌ها، دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه‌ تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را محدود  کند.

بر اساس ماده 6 این قانون، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای 36 و 37 برجام،  طی  2 ماه از تصویب این قانون، دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.

بر اساس قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران" همه دسترسی های تکمیلی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران از بامداد امروز (سه شنبه) متوقف شد‌.

کلیدواژه