حوت 06, 1399 11:36 Asia/Kabul
  • فیلم و تولید سریال؛ ظرفیتی برای تبیین مشترکات فرهنگی ایران و پاکستان
    فیلم و تولید سریال؛ ظرفیتی برای تبیین مشترکات فرهنگی ایران و پاکستان

رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در «لاهور» به عنوان قلب فرهنگی پاکستان با تشریح ظرفیت‌های خوب ایران در تهیه فیلم و سریال‌های تاریخی گفت: تبادل فیلم و سریال می‌تواند نسل جوان دو کشور را با فرهنگ، اجتماع و رسومات یکدیگر آشنا کند.

به گزارش رادیودری، «جعفر روناس» در دیدار با مدیرکل موسسه هنر و فرهنگ زبان پنجابی در شهر لاهور راه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان را بررسی کرد.

وی در گفت وگو با خانم «صغرا صدف» که یک شاعر و نویسنده مشهور ادبی پاکستانی محسوب می‌شود، درباره ظرفیت‌های مختلف و همکاری‌های فرهنگی دو کشور از جمله مشارکت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و موسسه هنر و فرهنگ زبان پنجابی به تبادل نظر پرداخت.

صغرا صدف با اشاره به ظرفیت‌های این موسسه مانند سالن نمایشگاهی، سالن نمایش سینمایی، رادیو اختصاصی ۹۵ FM و ارتباطات خوب آن موسسه با نهادها و سازمان‌های دولتی و فرهنگی، از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط خانه فرهنگ در آن موسسه استقبال کرد.

«جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور نیز با برشمردن ظرفیت‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و همچنین موقعیت و نقش فعال خانه فرهنگ در لاهور، آمادگی خود را برای میزبانی نشست‌های ادبی مانند کارگاه‌های مولوی شناسی، آموزش زبان فارسی، برگزاری نمایشگاه اشتراکات فرهنگی اعلام کرد.

وی همچنین از بخش‌های مختلف موسسه فرهنگی-هنری زبان پنجابی از جمله کتابخانه، سالن نمایشگاهی، سینما، کلاس‌ها، موزه پنجابی و استودیو رادیویی موسسه بازدید و با آثار آبرنگ دکتر اعجاز از هنرمندان صاحب نام شهر لاهور که عمده موضوعات آثارش پیرامون شهر قدیم لاهور و بناهای قدیمی آن بود، آشنا شد.

کلیدواژه