عقرب 05, 1395 17:29 Asia/Kabul
  • عراقچی: گفتمان اسلام راستین باید جایگزین اسلام هراسی شود

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه ایران تاکیدکرد: گفتمان اسلام راستین باید جایگزین اسلام غربی و اسلام هراسی شود.

"سید عباس عراقچی" معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در مراسم آغاز چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری‌ اسلامی در مشهد در شمال شرق ایران افزود: جوامع اسلامی از جمله سازمان همکاری اسلامی وظیفه دارند، گفتمان مملو از خشونت غرب در خصوص اسلام را با گفتمان اسلام واقعی جایگزین کنند.

عراقچی ضمن تاکید بر وحدت جهان اسلام افزود: در عصر حاضر فرقه گرایی، برادرکشی و تروریسم تکفیری و داعشی در نقاط مختلف جهان از جمله در عراق و سوریه تصویری زشت و بیگانه با هویت اسلامی در معرض دید جهانیان گذاشته است.

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: کشورهایی در منطقه که از داعش و تکفیریها حمایت می کنند باید این کمکها را قطع و به جبهه علیه تکفیریها بپیوندند.

عراقچی همچنین به شکل گیری سازمان همکاری اسلامی با عضویت 57 کشور مسلمان برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و دفاع از حقوق فلسطین اشاره کرد و افزود: این سازمان باید وظایفش را انجام دهد.

چهارمین نشست بین المللی مدل سازمان همکاری اسلامی از سلسله همایشهای "مشهد در آستانه سال 2017 " روز چهارشنبه به صورت رسمی با حضور معاون وزیرت امور خارجه ایران و طاها اوزهان رئیس کمیسیون امنیت ملی پارلمان ترکیه در مشهد آغاز به کار کرد.

سازمان همکاری اسلامی دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که 57 کشور از چهار قاره جهان در آن عضویت دارند.

کلیدواژه