واکنش دبیر ستاد حقوق بشر ایران به  ادعاهای ضد ایرانی  مقامات سه کشور غربی
(last modified 1399-12-09T13:27:28+00:00 )
حوت 09, 1399 17:57 Asia/Kabul
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر ایران  به  ادعاهای ضد ایرانی  مقامات سه کشور غربی
    واکنش دبیر ستاد حقوق بشر ایران به ادعاهای ضد ایرانی مقامات سه کشور غربی

دبیر ستاد حقوق بشر ایران، به ادعاها و دروغپرداری های مقامات سه کشور غربی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،  " علی باقری‌کنی "  دبیر ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به سخن‌پراکنی مقامات سه کشور غربی درباره وضعیت حقوق بشر ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در توئیتی نوشت: در نشست شورای حقوق بشر، سه کشور درباره وضعیت حقوق بشر ایران سخن‌پراکنی کردند.

 باقری‌کنی در این توئیت افزود : آمریکا‌ دایره المعارف تاریخ تروریسم؛ آلمان  که هنوز سلاح‌های شیمیایی‌اش در ایران قربانی می‌گیرد؛ و آلبانی زباله‌ دان و خدمتکار تروریست‌هایی که هفده‌هزار ایرانی بی گناه را به شهادت رساندند.

اشاره باقری کنی، به سابقه تاریخی آمریکا  در ایجاد گروه‌های تروریستی و انجام اقدامات تروریستی است. 

به گفته کارشناسان حقوق بین‌الملل، اقدام جنایتکارانه نظامیان آمریکایی در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصداق بارزی از تروریسم دولتی سازمان یافته است و به گفته نوام چامسکی فیلسوف و اندیشمند آمریکایی  آمریکا سردمدار تروریسم است.

از سوی دیگر، کشور آلمان که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند، در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، یکی از تامین‌کنندگان اصلی سلاح‌های شیمیایی رژیم صدام دیکتاتور معدوم رژیم بعثی  بود؛ سلاح‌هایی که به قتل بسیاری از مردم بی‌گناه منجر شد و هنوز جانبازان شیمیایی دفاع مقدس، بر اثر عوارض این تسلیحات به شهادت می‌رسند.

دولت آلبانی، نیز  با وجود اطلاع از جنایت‌های بی‌شمار گروهک تروریستی منافقین با اسکان این گروه در خاک خود موافقت کرد؛ گروهکی که هفده هزار زن و کودک و غیرنظامی را به شهادت رسانده‌اند و اسناد این جنایات بارها به جهان عرضه شده است.

کلیدواژه