حوت 11, 1399 14:14 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: اتهام‌زنی و تهدید ضد ایران جواب نمی‌دهد
    خطیب‌زاده: اتهام‌زنی و تهدید ضد ایران جواب نمی‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید براینکه اتهام زنی و تهدید ضد ایران جواب نمی‌دهد، گفت: ایران اقدام مثبت را با اقدام مثبت پاسخ می‌دهد.

به گزارش رادیودری، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اعلام نظر ایران درباره پیشنهاد «جوزپ بورل» Josep Borrell مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای جلسه مشترک با آمریکا و اروپا تصریح کرد: مواضع ایران را صریح، آشکار، کامل اعلام کردیم و هیچ تغییری در این موضع رخ نداده است.

خطیب زاده با بیان اینکه مسیر آمریکا عبور از سیاست‌های اشتباه دولت قبلی آمریکاست و هیچ تغییری در این سیاست ضدایرانی  و فشار حداکثری رخ نداده است، افزود: اگر آمریکا می‌خواهد در میز برجام جایی داشته باشد، باید اعلام بازگشت به برجام کرده و تعهداتش را اجرا و تحریم‌ها را بردارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خطاب به شرکای اروپایی برجام گفت: مسیر همکاری بهتر از هر مسیر دیگری است چرا که مسیر اتهام‌زنی و تهدید علیه ایران جواب نمی‌دهد و ایران به مسیر همکاری متقابل پاسخ می‌دهد. 

خطیب زاده درباره احتمال تصویب قطعنامه ضد ایران در شورای حکام و احتمال صدور قطعنامه ضد ایران و قطع همکاری با آژانس تصریح کرد: دولت بایدن آغاز ناامیدکننده‌ای درعمل به تعهدات آمریکا داشته‌ است؛ مسیر همکاری ایران با آژانس در مسیر پادمان روشن بوده و ادامه می‌یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره دلایل عدم مذاکره ایران با دولت بایدن گفت: ایران مسیر دیپلماسی را باز کرده است، سه گام باید انجام شود؛ اعلام بازگشت به توافق، رفع موثر تحریم‌ها و بازگشت به میز مذاکره؛ مسیر برعکس نیست که فکر کنند تحریم‌ها ادامه یابد، گردن‌کشی‌ها ادامه یابد و در میز مذاکره باشند. 

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران درباره اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» Benjamin Netanyahu نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم اجازه دادن به ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس ریشه بسیاری از گرفتاری‌ها و ناامنی‌ها و مشکلات در غرب آسیا است، گفت: این فرافکنی‌ها به درد نخست‌وزیر فاسد رژیم صهیونیستی می‌خورد؛ در دکترین ایران سلاح هسته‌ای جایی ندارد ولی دنیای غرب چشم خود را بر صدها سلاح اتمی اسرائیل بسته است.

کلیدواژه