حوت 12, 1399 11:38 Asia/Kabul
  • تاکید دولت بایدن بر اعمال سیاست‌های ظالمانه ترامپ علیه ایران
    تاکید دولت بایدن بر اعمال سیاست‌های ظالمانه ترامپ علیه ایران

معاون وزیر خزانه داری دولت بایدن بدون درس گرفتن از سیاست شکست خورده دونالد ترامپ علیه ایران گفت، متعهد می‌شود که تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را اعمال کند.

به گزارش خبررادیو دری به نقل از رویترز، والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری دولت جو بایدن بر تعهد وی در اجرای دقیق تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، روسیه و سایر کشورها تأکید کرد.

آدیمو در پاسخ به پرسش های اعضای کمیته مالی سنا گفت که ایران فقط در صورت از سرگیری تعهدات توافق هسته ای ۲۰۱۵ باید از کاهش تحریم‌ها برخوردار شود.

پیش از این جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر از خروج ترامپ از برجام انتقاد می‌کرد، درسخنانی گفت که تا غنی‌سازی اورانیوم در ایران متوقف نشود، تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز دیروز در نشستی خبری مدعی شد: «بهترین مکان برای گفت‌وگوی آمریکا و ایران درباره پرونده هسته‌ای این کشور، همان مسیر گروه ۵+۱ است. »

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مخالفت ایران با حضور در نشستی غیررسمی به همراه کشورهای اروپایی و آمریکا نیز اظهار داشت: «از پاسخ ایران در رد میانجی‌گری اروپا درباره مذاکرات پرونده هسته‌ای، ناامید شدیم».

در پی پیشنهاد اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست غیررسمی میان اعضای برجام با حضور ایران و آمریکا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی داند. 

علی‌رغم اذعان مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در 8مه 2018/ 18 ثور 1397 به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.

 

کلیدواژه