حوت 14, 1399 13:32 Asia/Kabul
  • آژانس بین المللی انرژی اتمی جای بازی سیاسی نیست
    آژانس بین المللی انرژی اتمی جای بازی سیاسی نیست

رئیس جمهوری ایران با اشاره به اقدام سه کشور اروپایی در ارائه قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد، سه کشور اروپایی بفهمند آژانس جای بازی سیاسی نیست.

به گزارش رادیودری؛ "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های ملی وزارت کشور با اشاره به اقدام اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مقامات آژانس می دانند  که همکاری خوبی  در این مدت انجام دادیم.
رئیس جمهوری ایران با اشاره به این که گزارش های آژانس هم همکاری های ایران را تأیید می کند، افزود:‌  کشورهای اروپایی  ادعای دوستی  را دارند، اما دنبال طرحی هستند که  در شورای حکام جلو ببرند.
روحانی همچنین گفت:  این سه کشور اروپایی و آژانس  روابط را  تخریب نکنند.
رئیس جمهوری ایران با تاکید بر این که کار آژانس فنی است گفت:  به یک توافق بسیار خوب با آژانس در همین هفته های اخیر رسیدیم؛ بگذارید آن توافق ادامه پیدا کند.
روحانی همچنین خطاب به امریکایی ها گفت:  سه سال تمام در برابر تخلف دولت و اقدامات تروریستی امریکا مقاومت کردیم؛  درحالیکه حتی در دوران کرونا هم به وظایف انسانی شان عمل نکردند.

رئیس جمهوری ایران همچنین گفت: دولت قبلی امریکا در تاریخ باید شرمنده مردم جهان و ایران باشد.
روحانی افزود:  امریکا اول باید خسارت به ایران بدهد تا به داخل برجام بیاید؛ چون بیش از 200 میلیارد خسارت مستقیم  زده است.

رئیس جمهوری ایران تاکید کرد،  کاری به تأخیر بیفتد مسئول مستقیم آن امریکا خواهد بود و  ایران اعلام آمادگی کرده که هر وقت تحریم برداشته شود به تمام تعهدات بدون استثنا عمل خواهیم کرد.

کلیدواژه