حوت 16, 1399 10:28 Asia/Kabul
  • ادامه ادعاها و اتهام زنی های آمریکا به ایران
    ادامه ادعاها و اتهام زنی های آمریکا به ایران

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که ایران در یمن نقش منفی ایفا می‌کند.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، وزارت خارجه آمریکا جمعه شب ضمن متهم کردن ایران به حمایت نظامی از نیروهای جنبش انصارالله یمن مدعی شد، آمریکا گزینه‌ های لازم برای فشار به ایران و متوقف کردن آنچه را که ارسال سلاح از این کشور به یمن خوانده، بررسی خواهد کرد. 

آمریکا در سال های اخیر به همراه امارات، عربستان و دیگر متحدانش تلاش های فراوانی کرده اند، جمهوری اسلامی ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کنند.

این اتهام های بی‌اساس در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های ائتلاف متجاوز سعودی در مقابل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مطرح می‌ شود.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا روز سه شنبه در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه ملت و دولت نجات ملی یمن، دو فرمانده نیروهای مقاومت این کشور را تحریم کرد.

آمریکا از حامیان اصلی جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن است.

نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون چندین بار اسنادی را در خصوص همدستی آمریکا با ائتلاف متجاوز سعودی در قتل عام مردم بی‌گناه یمن منتشر کرده اند.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از 25 مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور  کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از هفده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

 

کلیدواژه