حوت 16, 1399 13:48 Asia/Kabul
  • 180 میلیون دُز واکسن برای بسیج ملی واکسیناسیون کرونا در ایران
    180 میلیون دُز واکسن برای بسیج ملی واکسیناسیون کرونا در ایران

سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران از واردات، تولید مشترک و تولید داخلی بیش از 180 میلیون دُز واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،  "  کیانوش جهانپور  " سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران روز شنبه گفت :  برنامه جامع واکسیناسیون علیه کرونا در ایران با پیش بینی شرایط احتمالی، 4 مسیر موازی برای تامین واکسن موردنیاز کشور را از ابتدا مدنظر قرار داده بود.

جهانپور افزد :  با پیگیری و پیشرانی هر 4 مسیر، بیش از 180 میلیون دُز واکسن در مدت یکسال در اختیار بسیج ملی واکسیناسیون قرار خواهد گرفت که فراتر از برآورد نیاز کشور است.
به گفته جهانپور : چهار راهبرد خرید مستقیم، واردات از مسیر سازوکار کوواکس، تولید مشترک و تولید داخلی واکسن با موفقیت در سطح پیش بینی شده جریان دارد و بر این اساس برنامه یکساله واکسیناسیون علیه کرونا در ایران حتی زودتر از موعد پیش بینی شده و برنامه ریزی شده به پایان خواهد رسید.
سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران تاکید کرد:  21 میلیون دز واکسن کرونا از مسیر خرید مستقیم و سبد کوواکس خریداری شده است که بتدریج طبق برنامه زمان بندی شده و توان تولید تولیدکنندگان وارد کشور خواهد شد.

جهانپور همچنین گفت :  ایران می تواند علاوه بر تامین و تکمیل نیاز خود در بسیج ملی واکسیناسیون، در کنار سایر ملل و جوامعی که نیازمند واکسن کرونا باشند قرار گیرد.
 

کلیدواژه