تقدیم پیام پوتین به رهبر معظم انقلاب اسلامی
(last modified 1399-12-16T18:59:10+00:00 )
حوت 16, 1399 23:29 Asia/Kabul
  • تقدیم پیام پوتین به رهبر معظم انقلاب اسلامی
    تقدیم پیام پوتین به رهبر معظم انقلاب اسلامی

سفیر روسیه در ایران، در دیدار با مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل پیام رئیس جمهوری روسیه به رهبر انقلاب را تقدیم وی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، " لوان جاگاریان " سفیر روسیه در ایران روز شنبه در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران، پیام "ولادیمیرپوتین " رئیس جمهوری روسیه  به رهبر معظم انقلاب را  تقدیم  وی  کرد.

ولایتی در  این دیدار،  روسیه و ایران را دوستانی مهم و همسایه‌های پایدار خواند و قدمت همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و روابط راهبردی بین دو کشور را عامل مهم استمرار مناسبات راهبردی دو کشور در حوزه‌های گوناگون دانست.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: روابط ایران و روسیه راهبردی با حفظ احترام متقابل است.

ولایتی، با اشاره به برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت: مناسبات منطقه‌ای و تحولات پیرامونی، باعث همکاری و تعامل بیشتر تهران و مسکو شده و رفت و آمد مقامات دو کشور در روند مناسبات و تقویت تعاملات حائز اهمیت است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد،  همکاری‌های ایران و روسیه با کشور سوریه که به دعوت مقامات آن کشور صورت گرفت، به سوریه کمک کرد تا در برابر دشمنان آن کشور مقاومت کند و پیروز شود

جاگاریان،  با ابراز خرسندی از روند رو به رشد و توسعه روابط دو کشور گفت: تقویت و تحکیم روابط دو جانبه بین روسیه و ایران به قوام و تداوم مناسبات و همکاری‌های فیمابین انجامیده است و دو کشور قدم‌های موثری برای ارتقاء مناسبات برداشته‌اند.

پیام  حضرت آیت الله خامنه ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی، به پوتین  را  چندی قبل محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به مسکو برد. 

کلیدواژه