حوت 17, 1399 09:00 Asia/Kabul
  • کمک آتش نشانان ایرانی در مهار آتش سوزی گمرک مرزی \\\
    کمک آتش نشانان ایرانی در مهار آتش سوزی گمرک مرزی \\\" ابونصرفراهی \\\"

کنسول سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران در هرات ، اعلام کرد آتش سوزی گمرک مرزی " ابونصرفراهی" با کمک آتش نشانان ایرانی مهار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری «حسین نیک فر» کنسول سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان  از مهار آتش سوزی در گمرک مرزی "ابونصرفراهی" خبر داد و  گفت: این آتش سوزی که  روز شنبه  در خاک افغانستان آغاز شده بود با کمک تیم‌های آتش نشانی  ایران  مهار شد. 

کنسول سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران در هرات افزود :  در این آتش سوزی سه مخزن نگهداری سوخت و دو تانکر سوخت رسانی طعمه حریق شده است.

به گفته حسین نیک فر : چندین تیم آتش نشانی از ولایت خراسان جنوبی و شهر‌های مجاور " گمرک ماهیرود "  ایران برای امدادرسانی به منظور اطفاء حریق در محل حاضر شدند.

نیک فر گفت: با تلاش‌ آتش نشانان  ایرانی از گسترش دامنه آتش سوزی در داخل گمرک ابونصر فراهی به سوی خاک ایران جلوگیری شد.

کنسول سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران در هرات  گفت: از دولت افغانستان انتظار داریم در زمینه زیرساخت‌های گمرک‌های مرزی و نیز تجهیز این گمرک‌ها به وسایل آتش نشانی توجه جدی کند.

مسئولان گمرک مرزی «ابونصرفراهی» در ولایت فراه  نیز  از ورود چهار دستگاه خودروی آتش نشانی  ایران خبردادند و اعلام کردند: چهار خودروی آتش نشانی بزرگ و کوچک برای مهار آتش سوزی در این گمرک مرزی وارد فراه شده است.

والیان هرات، فراه و  رئیس اتاق‌های بازرگانی ولایت فراه  نیز از اقدام به موقع ایران برای مهار آتش سوزی و اعزام تیم‌های آتش نشانی قدردانی کردند.

کلیدواژه