حوت 17, 1399 09:14 Asia/Kabul
  • ورود یک میلیون دوز \
    ورود یک میلیون دوز \"واکسن کرونا \" به ایران

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، از ورود یک میلیون دوز "واکسن کرونا " به کشور خبر داد.

«علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه  دو  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: تا پایان سال جاری ( 1399 شمسی ) با ارسال ۴۰۰ هزار دوز واکسن دیگر از  "بهارات " هند مجموع  واکسن های وارداتی از روسیه، چین و هند  به یک میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

رئیسی افزود : اولین بخش " واکسن کوواکس " سازمان جهانی بهداشت نیز به تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز وارد ایران  خواهد شد که مجموع این واکسن ها برای ادامه واکسیناسیون در کشور به ۲ میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران همچنین گفت: با ورود بخش دوم واکسن کوواکس تعداد واکسن وارداتی  به چهار و میلیون و ۲۰۰ میلیون دوز افزایش می یابد و این سبب خواهد شد واکسیناسیون در ایران با سرعت بیشتری  ادامه یابد.

رئیسی با اشاره به تولید واکسن داخلی نیز گفت: واکسن  "پاستور "  بزودی  آماده خواهد شد و در  کنار  واکسن " برکت "  با احتساب واکسن های وارداتی و تولید داخلی در مجموع در ابتدای تابستان  سال آینده ( 1400 )  تعداد واکسن موجود  به ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران تاکید کرد: برای کنترل بیشتر شیوع بیماری کرونا در کشور هم اکنون پرواز از ۳۲ کشور جهان به ایران ممنوع شده است.

کلیدواژه