حوت 19, 1399 09:09 Asia/Kabul
  • وظیفه اروپایی ها برای اجرای تعهداتشان در قبال برجام
    وظیفه اروپایی ها برای اجرای تعهداتشان در قبال برجام

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، اروپایی ها باید در عمل ثابت کنند می توانند به تعهدات برجامی خود عمل کنند.

" عباس مقتدایی " نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، در گفتگو با خبرگزاری " خانه ملت  "  گفت: اروپا و آمریکا به خوبی می دانند در بازی بی حاصلی که سالها است به راه انداخته اند، دیگر برگ برنده ای  ندارند.

مقتدایی افزود :  تحریمی نمانده که علیه ایران اسلامی اعمال نشده باشد و  فشار اقتصادی وجود ندارد که به ایران وارد نکرده باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران  با اشاره به اینکه ایران برعکس غربی ها برگ های برنده متعددی دارد، تاکید کرد: اروپا به خوبی می دانند ایران و همسایگانش تامین کننده انرژی قاره سبز هستند؛ و اروپایی ها  تجارتشان با منطقه خلیج فارس نیازمند امنیتی است که ایران پدیدآورنده آن است.

مقتدایی خاطرنشان کرد،  حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان حضور مقتدرانه به نفع آنها است و اروپایی ها نباید ایران  را به عنوان یکی از قدرت های منطقه نادیده بگیرند.

به گفته مقتدایی : اروپایی ها به خوبی متوجه شدند  ایران در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ایران مبنی بر " اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها "  بسیار جدی است. 

کلیدواژه