آمریکا: منتظر پیشنهادی سازنده از طرف تهران هستیم
(last modified 1399-12-19T05:23:27+00:00 )
حوت 19, 1399 09:53 Asia/Kabul
  • آمریکا: منتظر پیشنهادی سازنده از طرف تهران هستیم
    آمریکا: منتظر پیشنهادی سازنده از طرف تهران هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری شامگاه دوشنبه گفت که کشورش منتظر «پیشنهادی سازنده» از طرف ایران است.

به گزارش رادیو دری، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری شامگاه دوشنبه با اشاره به اینکه کشورش پیشنهاد حضور در نشستی با حضور طرف‌های برجام را داده گفت که واشنگتن منتظر «پیشنهادی سازنده» از طرف ایران است.

پرایس در پاسخ به سئوال خبرنگاری که واکنش دولت «جو بایدن» به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اقدام ایران در آغاز غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژهای IR-2M در سایت نطنز را جویا شده بود گفت: ماهیت این چالش موجب می‌شود هر روز بر نگرانی‌های آمریکا افزوده شود.

خبرگزاری بریتانیایی رویترز بامداد سه شنبه مدعی شد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رؤیت این رسانه رسیده تصریح کرد ایران غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2M را در سایت نطنز آغاز کرده است. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن معتقد است، برنامه هسته‌ای ایران چالشی است که بهترین روش مواجهه با آن، دیپلماسی است، تصریح کرد: دولت جو بایدن از نخستین روزهای آغاز به کار خود، رایزنی با شریکان، متحدان و اعضای کنگره در خصوص برجام را آغاز کرده است.

کاخ سفید اعلام کرده  قصد دارد آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام که دولت پیشین آمریکا از آن خارج شد بازگرداند، اما تا به حال هیچ اقدام عملی در این راستا انجام نداده است.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده و از آن خارج شده است دولت «جو بایدن» اکنون می‌گوید بازگشت آمریکا به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام‌های جبرانی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا و بی‌عملی طرف‌های اروپایی برداشته به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران به دفعات تاکید کرده کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

 

کلیدواژه