حوت 19, 1399 13:10 Asia/Kabul
  • دانشگاه \
    دانشگاه \"جندی شاپور\" نشانگر تولید خرد و معرفت ایرانیان

وزیر علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، دانشگاه " جندی شاپور " نشانگر تولید خرد و معرفت ایرانیان در جهان محسوب می شود.

به گزارش رادیو دری، " منصور غلامی " وزیر علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه  در سومین " کنگره بین المللی جندی شاپور "  در استان خوزستان جنوب غرب ایران گفت: این دانشگاه نقش کم‌نظیری در توسعه تمدن جهانی داشته است.

منصور غلامی افزود : مبارزه با بیماری‌ها و معرفی انواع گیاهان دارویی، برتری فضیلت علم و خرد، ساختن آزمایشگاه های علمی و پژوهشی، همچنین تاثیر نهضت ترجمه دانشگاه جندی شاپور در مشرق زمین ستودنی بوده است و این به سان پل ارتباطی به مغرب‌زمین انتقال داده می شد و موضوعی بسیار درخشان است.

به گفته وزیر علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران: این وضعیت در مقایسه با شرایط کنونی جامعه جهانی، شکاف دانشی و انحصارگرایی برخی قدرت های جهانی، فعالیت دانشگاه جندی‌شاپور را آشکار  می سازد.
غلامی تاکید کرد، موضوع اشتراک گذاری علم که یک مفهوم مدرن تلقی می‌شود و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد "یونسکو"  نیز همواره در راهبرد های میان مدت و بلند مدت بر روی آن تأکید دارد از ویژگی‌های بارز شهر دانشگاهی جندی شاپور بوده است.

 

کلیدواژه