حوت 22, 1399 16:39 Asia/Kabul
  • تمدید ۵ ساله معاهده همکاری ایران و روسیه
    تمدید ۵ ساله معاهده همکاری ایران و روسیه

سفیر ایران در مسکو از تمدید 5 ساله معاهده همکاری ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش رادیودری، «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه روز جمعه با اشاره به زمان ۲۰ ساله معاهده روابط متقابل و اصول همکاری تهران-مسکو که امروز به پایان می رسد، گفت: این معاهده به طور خودکار برای پنج سال دیگر تمدید شد و همزمان براساس ظرفیت های جدید دو کشور در حال بروزرسانی برای تصویب دو طرف است.

سفیر ایران در روسیه افزود: سطح مناسبات و حوزه همکاریهای فعلی ایران و روسیه بسیار فراتر از دهه‌های گذشته است، ضمن اینکه همکاری های طرفین عمیق تر و معنادار تر شده و ظرفیت های زیادی در روابط دو کشور وجود دارد که باید در قالب برنامه جامع همکاریها به آنها پرداخته شود.

جلالی همچنین در توئیتی نوشت؛ بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین ایران و روسیه یادآور ضرورت تحکیم مودت بین دو کشور همسایه و دوستی دو ملت و تاکیدی بر اصول بنیادین روابط دو کشور از جمله تعمیق روابط دوجانبه است.

معاهده روابط متقابل و اصول همکاری ایران و روسیه که امروز (جمعه) مهلت ۲۰ ساله آن به پایان رسید و مجددا برای ۵ سال دیگر تمدید شد، در مارس ۲۰۰۱ میلادی در ۲۱ ماده در جریان سفر رئیس جمهوری وقت ایران به مسکو  به امضای دو طرف رسید.

کلیدواژه