حوت 25, 1399 17:55 Asia/Kabul
  • ذوالنوری: قانون لغو تحریم‌ها لازم‌الاجرا است
    ذوالنوری: قانون لغو تحریم‌ها لازم‌الاجرا است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران، در دیدار با سفیر دانمارک در تهران تاکید کرد قانون لغو تحریم‌ها لازم‌الاجرا است.

به گزارش رادیو دری،  " مجتبی ذوالنوری "  رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه  در دیدار با "یسپر وار" سفیر دانمارک در تهران، گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مصوب مجلس شورای اسلامی برای دولت لازم‌الاجرا است.

ذوالنوری در این دیدار افزود:  مطابق با این قانون  دولت جمهوری اسلامی ایران تنها با لغو تحریم‌ها و راستی‌ آزمایی اقدامات انجام شده در مجلس شورای اسلامی می‌تواند به تعهدات برجامی خود بطور کامل عمل کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران، همچنین گفت: در موضوع برجام و بعد از انعقاد توافق، جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات برجامی خود عمل کرد که در گزارش های  متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم مورد تایید قرار گرفته است.

ذوالنوری همچنین گفت: اما طرف‌های مقابل هیچکدام از تعهدات خود را انجام ندادند و  با خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا  از برجام، عملا کشورهایی اروپایی نیز فقط به حمایت‌های لفظی بسنده کردند و اقدام عملی انجام نشد.

سفیر دانمارک در تهران، نیز در این دیدار گفت: دانمارک هیچگاه از سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ پیروی نکرد و یکی از کشورهایی هستیم که به جد از اجرای برجام حمایت کرده‌ایم.

کلیدواژه