روحانی: همکاری ایران و اروپا برای مبارزه با تروریسم ضروری است
(last modified 1395-08-08T11:33:29+00:00 )
عقرب 08, 1395 16:03 Asia/Kabul
  • "حسن روحانی" در دیدار با "فدریکا موگرینی"

رئیس جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت رایزنی و همکاری بیشتر ایران و اتحادیه اروپا برای مبارزه با تروریسم و تأمین ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران امروز شنبه در دیدار "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران، افزود، هرگونه حمایت از تروریسم به معنای امید دادن به تروریست‌ها در منطقه و جهان است و استفاده از قدرت سیاسی برای اعمال فشار به حامیان منطقه‌ای تروریست‌ها اثرات قابل توجهی در مبارزه با تروریسم خواهد داشت.

"حسن روحانی" اقدامات تروریستی در سوریه و عراق را خطری بزرگ برای همه جهان دانست و تصریح کرد، نبود مبارزه جدی با تروریست‌ها در منطقه به تشکیل دولت و حکومت تروریستی در منطقه و شمال آفریقا منجر خواهد شد.

روحانی، با تأکید بر ضرورت همکاری ایران و اتحادیه اروپا در راستای حل مشکلات منطقه‌ای گفت، حل مسأله سوریه راه‌حل نظامی ندارد و فعال شدن بیشتر اتحادیه اروپا در راستای ایجاد امنیت و آرامش در سوریه با همکاری کشورهای منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران همچنین توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را الگویی مناسب برای گسترش همکاری‌های دو طرف و حل مشکلات بین‌المللی دانست و تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافق برجام به همه تعهدات خود پایبند بوده و انتظار دارد برای پایداری برجام، طرف مقابل نیز به همه اصول و تعهدات خود به طور کامل عمل کند.

"فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار گفت، توافق هسته‌ای ایران و 1+5 فضای مناسب را برای توسعه همکاری‌های متقابل بوجود آورده و اتحادیه اروپا متعهد به اجرای تعهدات برجام و مصمم به گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران در راستای تأمین منافع مشترک است.

موگرینی همچنین با تأکید بر ضرورت همکاری اتحادیه اروپا با ایران در زمینه حل و فصل مسایل و بحران‌های منطقه‌ای، از جمله بحران سوریه، تصریح کرد، اتحادیه اروپا نیازمند همکاری ایران به عنوان عاملی کلیدی و مهم در راستای حل و فصل مسایل و معضلات منطقه‌ای است.

کلیدواژه