آمریکا و اسرائیل عامل حمله به کشتی ایران هستند
(last modified 1399-12-27T04:48:33+00:00 )
حوت 27, 1399 09:18 Asia/Kabul
  • آمریکا و اسرائیل عامل حمله به کشتی ایران هستند
    آمریکا و اسرائیل عامل حمله به کشتی ایران هستند

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد، حمله به کشتی ایرانی شهرکرد با موافقت آمریکا و با اجرای رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه حمله به کشتی ایرانی «شهرکرد» را به شدت محکوم و تاکید کرد، هدف اسرائیل از تکرار این اقدامات خصمانه  آسیب رساندن به کشتی‌ها و منافع تجاری جمهوری اسلامی ایران و افراط در اجرای تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه  ایران و جمهوری عربی سوریه است.

وزارت خارجه سوریه همچنین تاکید کرد، اینگونه اقدامات غیرقانونی، نقض فاحش قوانین بین‌المللی است و بدون رضایت و موافقیت ضمنی آمریکا اتفاق نمی‌افتاد.

کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» که متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است روز چهارشنبه 10 مارس/20حوت در مسیر حرکتی خود از ایران به اروپا در آبهای بین المللی دریای مدیترانه بدلیل اصابت شئ انفجاری دچار آتش سوزی شد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر در پاسخی دو پهلو درباره نقش این رژیم در وقوع انفجار در بدنه کشتی تجاری ایرانی گفت، اسرائیل ملزم است در تمام جبهه‌ها اقدام پیشگیرانه انجام دهد.

به گفته یکی از اعضای تیم فنی بررسی کننده آثار حمله به این کشتی تجاری، با توجه به موقعیت جغرافیایی و نحوه هدف قرار گرفتن کشتی، یکی از احتمالات قوی این است که این عملیات تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده باشد.

کلیدواژه