عقرب 09, 1395 08:39 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان حج و زیارت ایران
    رئیس سازمان حج و زیارت ایران

رئیس سازمان حج و زیارت ایران از اعزام حدود دومیلیون زائر به عراق برای شرکت در مراسم اربعین خبر داد.

بیستم ماه صفر (30 عقرب) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع )  و یارانش در صحرای کربلا است که میلیون ها مسلمان از سراسر جهان در این روز برای حضور در این مراسم ، وارد این شهر می شوند.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت ایران روز شنبه افزود: ستاد مرکز اربعین و مجموعه کمیته های 13گانه برای پذیرایی از 2 میلیون زائر اربعین آمادگی های لازم را پیدا کرده اند.

اوحدی خاطرنشان کرد: از هفته گذشته 12مرکز کنسولگری عراق در 12 ولایت ایران فعالیت خود را با پشتیبانی سازمان حج و زیارت برای صدور روادید آغاز کرده اند.

این مسئول اظهار کرد: عراق و ایران با یکدیگر تفاهم نامه امضا کرده اند که هیچ زائری بدون روادید وارد عراق نشود و امسال با توجه به اینکه نیروی انتظامی مسئولیت کمیته امنیت را عهده دار شده است در فواصل پنج تا 15کیلومتری مرزهای ایران ایستگاه های کنترل روادید فعال شده و تاکید می شود زائران اربعین با گذرنامه و روادید به نقطه صفر مرزی بروند.

اوحدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع شهدای فاجعه منا گفت: بر اساس مصوبات هیات دولت، وزارت امور خارجه و معاونت کنسولی مسئولیت پیگیری حقوقی این موضوع را بر عهده دارند.

وی بیان داشت: جلسات متعددی تاکنون برای این موضوع برگزار شده است، سفرهایی به کشورهای مختلف انجام شده تا از ظرفیت حقوقی کشورهای دیگر استفاده شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ایران در خصوص اعزام زائران ایرانی به حج عمره هم گفت: با توجه به رویکرد دولت عربستان و مغایر بودن خواسته های این کشور با عزت و کرامت زائران ایرانی، تاکنون در این زمینه نتیجه ای حاصل نشده است.

کلیدواژه