حمل 07, 1400 15:44 Asia/Kabul
  • هشدار یونسکو از افت تحصیلی بیش از ۱۰۰ میلیون دانش‌آموز
    هشدار یونسکو از افت تحصیلی بیش از ۱۰۰ میلیون دانش‌آموز

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) هشدار داد، به دنبال شیوع ویروس کرونا، بیش از ۱۰۰ میلیون کودک در سراسر جهان در نتیجه تعطیلی مدارس و دوری از کلاس‌های درس با افت شدید مهارت «خواندن» مواجه شده اند.

به گزارش رادیو دری، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) اعلام کرد، با وجود کمبودها در توسعه آموزش در جهان پیش از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا ، پیش بینی می شد، بر اساس روند کاهشی معضلات آموزشی، شمار کودکان دچار افت تحصیلی از تحصیل از ۴۸۳ میلیون نفر به ۴۶۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ برسد اما بر خلاف انتظارات تعداد آن‌ها به ۵۸۴ میلیون نفر رسید.

این میزان که بیانگر افزایش ۲۰ درصدی است همه پیشرفت‌های به دست‌آمده در ۲۰ سال اخیر را به نابودی کشاند.

سازمان ملل متحد در گزارشی از پیامدهای شیوع همه‌گیری در حوزه آموزش به عنوان «فاجعه نسل» نام برد که تاثیر منفی آن برای دهه ها توسعه جهانی را به تاخیر انداخت.

آمارها نشان می‌دهد که از آغاز همه‌گیری، مدارس به طور متوسط ۲۵ هفته تعطیلی و در برخی کشورها تعطیلی سراسری یکساله داشته اند.  

نگرانی‌ها از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، یونسکو را بر آن داشت تا ۲۹ مارس (نهم فروردین ماه) نشستی با وزرای آموزش و پرورش کشورهای جهان به بحث و تبادل نظر پیرامون بازگشایی مدارس، حمایت از معلمان، کمک به کاهش ترک تحصیل و لازمه تقویت تحولات دیجیتالی تدارک ببیند.  

بر اساس اعلام یونسکو، آمریکای لاتین و کارائیب و آسیای مرکزی و جنوبی از جمله مناطقی هستند که شاهد بیشترین افت تحصیلی بوده اند.

کلیدواژه