اسد 03, 1395 10:51 Asia/Kabul
  • بهروز کمالوندی ( سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران)
    بهروز کمالوندی ( سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران)

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به درز اسناد محرمانه برنامه بلندمدت هسته‎ای ایران یادداشت اعتراضی به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه می‌کند.

«بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ درباره افشای بخشی از برنامه بلند مدت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که در آسوشیتدپرس منتشر شده است، افزود: بخش‌هایی منتشر شده که قرار بوده محرمانه بماند و تلقی ایران این است که این اطلاعات از آژانس درز کرده است.

«علی اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در گفت و گویی خبری، گفت: تهران از آژانس خواسته است که برنامه هسته‌ای ایران محرمانه بماند و دلیلی ندارد که همگان بخواهند از آن مطلع شوند، البته توافق شده است که این برنامه به شکل محرمانه به اطلاع کمیسیون مشترک مرتبط با برجام هم رسانده شود که باید محرمانه و محفوظ بماند.

به گفته صالحی، آن طور که آسوشیتدپرس اعلام کرده است یک دیپلمات، بخشی از این برنامه را اعلام کرده و گفته است: "«قابل قبول نیست که ایرانی‌ها پس از سال دهم از اجرای برجام یک‌باره اوج بگیرند."

«بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران همچنین درباره مذاکره با طرف روس برای فروش 40 تُن آب سنگین به روسیه، گفت: مذاکره در این زمینه در جریان بوده و هنوز قیمت آن نهایی نشده است.

 

کلیدواژه