آغاز همکاری اتحادیه اروپا با ایران برای حل بحران سوریه
(last modified 1395-08-09T05:30:52+00:00 )
عقرب 09, 1395 10:00 Asia/Kabul
  • "فدریکا موگرینی" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت دیدارش با وزیر امور خارجه ایران آغاز همکاری اتحادیه اروپا با تهران برای حل مساله سوریه بود.

به گزارش ایرنا؛ "فدریکا موگرینی" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان سفر روز شنبه خود به تهران، تصریح کرد محور دیدار با "حسن روحانی" رئیس جمهوری و "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران، صرفا یک دیدار دوجانبه نبود، بلکه شروع همکاری اتحادیه اروپا درباره سوریه با قدرت‌های منطقه‌ای است.

موگرینی تاکید کرد توقف جنگ، ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم و پایان دادن به جنگ سوریه از روش سیاسی که سازمان ملل در حال بررسی آن است، فوریت دارد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد اروپا به همراه دیگر کشورهای منطقه می‌تواند شرایط را برای شروع این روند و آغاز طرح بازسازی، سیاسی و اجتماعی سوریه فراهم کند.

موگرینی تصریح کرد تصمیم گیری درباره ساختار سیاسی و قانونی سوریه به عهده مردم این کشور است اما قدرت‌های منطقه‌ای می‌توانند این روند را همراهی کنند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در سفر یک روزه به تهران، با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره روابط دوجانبه، روند اجرایی برجام و بحران سوریه گفت وگو کرد.

کلیدواژه