روحانی: نوبت 1+5 است که به وظیفه خود عمل کند
(last modified 1400-01-12T09:35:13+00:00 )
حمل 12, 1400 14:05 Asia/Kabul
  • روحانی: نوبت 1+5 است که به وظیفه خود عمل کند
    روحانی: نوبت 1+5 است که به وظیفه خود عمل کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده و دنبال صلح است؛ امروز نوبت 1+5 است که به وظیفه خود عمل کند.

به گزارش رادیودری، حسن روحانی در آئین بهره برداری از طرح های ملی وزارت صمت افزود: از لحاظ اخلاقی، سیاسی و تاریخی بزرگترین فخر ملت ایران است که علی رغم این که طرف مقابل از تعهدات خود خارج شد و تعهداتش را زیرپا گذاشت ما یک سال صبر کردیم از سال 97 تا اردیبهشت/ثور 98 صبر کردیم و از آن موقع کاهش تعهدات خود را شروع کردیم.

روحانی گفت: آنهایی که امروز می گویند امریکا باید اول گفتگو را آغاز کند یا ایران باید اول این کار را بکند به این نکته توجه کنند که یک سال ما به تنهایی بار برجام را بر دوش گرفتیم در دو سال بعد هم بار عمده برجام بر دوش ایران بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: ملت بزرگ ایران به دنیا نشان داد از لحاظ سیاسی، حقوقی و اخلاقی به تعهدات خود عمل می کند دنبال صلح است و فعالیت هسته ای صلح آمیز دارد.

روحانی تاکید کرد: آمریکا و اروپا بدانند هر یک روز تاخیر به ضرر آنها است و هر روز زودتر در برابر قانون، مقررات و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل سر فرود بیاورند و در برابر عظمت ملت ایران تواضع کنند به نفع آن ها و به نفع جهانیان خواهد بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در این شرایط بسیار خوبی که رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند که اگر امریکا تحریم های خود را بردارد ما به تمام تعهدات خود بر می گردیم یعنی یک معادله برد برد برای منطقه و جهان ولی امریکایی ها نفهمیدند و از این فرصت طلایی نتوانستند استفاده کنند، امروز و فردا می کنند و گزارش هایی که ما داریم نشان می دهد که این دولت جدید هم خیلی با واقعیت ایران فاصله دارد.

کلیدواژه