حمل 14, 1400 08:18 Asia/Kabul
  • بیانیه پایانی هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام
    بیانیه پایانی هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام

معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از آمادگی اعضا کمیسیون مشترک برجام برای پرداختن به موضوع بازگشت کامل آمریکا به توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش رادیو دری،در پایان هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام، «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست این نشست را بر عهده داشت با صدور بیانیه‌ای از آمادگی اعضا برای پرداختن به موضوع بازگشت کامل آمریکا به توافق هسته‌ای ایران در چارچوب تلاش‌های مشترک خبر داد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه مطابق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافقنامه است، آمده است: اعضا در راستای بیانیه مشترک وزرا مورخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰( 1 جدی 1399)، چشم‌انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند و آمادگی خود را جهت بررسی موضوع با نگرش مثبت و در یک تلاش جمعی مورد تاکید قرار دادند. آن ها همچنین تعهد خود را برای حفظ برجام و گفت‌وگو درباره راه‌کارهای اطمینان از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن مورد تاکید قرار دادند.

این بیانیه می‌افزاید که اعضای برجام تصمیم گرفتند تا جلسه کمیسیون مشترک را روز (سه شنبه) هفته آینده جهت تداوم رایزنی ها در وین از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم‌ها و گام های هسته‌ای را ازطریق برگزاری جلسات گروه های کارشناسی مربوطه مشخص کنند.

کلیدواژه