حمل 14, 1400 11:10 Asia/Kabul
  • ذوالنوری: ایران و روسیه درصدد دستیابی به توافق مشترک راهبردی هستند.
    ذوالنوری: ایران و روسیه درصدد دستیابی به توافق مشترک راهبردی هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در صدد حصول توافق مشترک راهبردی هستند.

به گزارش رادیو دری؛«مجتبی ذوالنوری» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایران و روسیه درصدد دستیابی به توافق مشترک راهبردی هستند افزود: تجربه سند راهبردی درازمدت ۲۵ ساله ایران با چین با روسیه نیز تکرار خواهد شد.

ذوالنوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای حصول توافق مشترک درازمدت تمایل دارند تصریح کرد: موضوع توافق سند راهبردی درازمدت جمهوری اسلامی ایران با روسیه در سفر سال گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و هیئت همراه به روسیه مطرح شد و مورد استقبال طرف‌های روسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران  گفت: هم اکنون رایزنی‌های مرتبط با توافق راهبردی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه از طریق دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری است.

ذوالنوری افزود: مجلس شورای اسلامی ایران در جهت انعقاد سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران با روسیه با تمام توان دولت را پشتیبانی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به موضوع اهمیت رفع تحریم‌های ظالمانه و تلاش برای خنثی سازی و بی خاصیت کردن تحریم‌ها گفت: یکی از راه‌های مهم خنثی سازی تحریم‌ها در کنار تکیه بر توانمندی داخلی، گسترش ارتباط مستمر و درازمدت اقتصادی با کشور‌های همسایه و منطقه و قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان است که در این زمینه ما از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهیم کرد.

کلیدواژه