عراقچی: سازمان ملل در سوریه و یمن برنامه‌ای ندارد
(last modified 1395-08-09T10:24:03+00:00 )
عقرب 09, 1395 14:54 Asia/Kabul
  • عراقچی: سازمان ملل در سوریه و یمن برنامه‌ای ندارد

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت سازمان ملل عکس‌العملی درباره فجایع سوریه و یمن ندارد و تنها پیشنهاد صلح می‌دهد.

به گزارش ایرنا؛ سید "عباس عراقچی" معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس سازمان ملل در تهران افزود درگیری‌ها در سوریه باعث آوارگی میلیون‌ها نفر و کُشته شدن هزاران نفر شده است، اما سازمان ملل به دلیل ساختار سیاسی عکس العمل مناسبی در قبال آن ندارد.

عراقچی با اشاره به حضور گروه‌های تروریستی مانند داعش در سوریه تصریح کرد سازمان ملل می‌تواند برای برگزاری مذاکرات صلح و کمک‌های انساندوستانه به مردم سوریه نقش مهمی ایفاء کند.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین به جنایات عربستان سعودی در یمن اشاره کرد و گفت ایران از سازمان ملل می‌خواهد اقدامات لازم را برای پایان دادن به جنایات سعودی‌ها انجام دهد.

معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به توافق پاریس برای رسیدن به اهداف توسعه هزاره نیز گفت این توافق تاریخی برای رشد اقتصادی و بر اساس فناوری برای حفاظت از محیط زیست مهم بوده و ایران مایل است از تجربه خود برای رسیدن به این اهداف استفاده کند.

عراقچی همچنین در جمع خبرنگاران، انتخاب عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل را نشانه استفاده ابزاری از حقوق بشر برای منافع سیاسی دانست و تاکید کرد با موضوع حقوق بشر برخورد سیاسی می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد رژیم کودک‌کش سعودی که کمترین ارزش را برای زنان قائل نیست و ابتدایی‌ترین حقوق زنان پایمال کرده است با شعار توسعه همه جانبه در شورای حقوق بشر انتخاب می‌شود.

193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه در رأی‌گیری مخفیانه 14 عضو جدید شورای حقوق بشر این سازمان را انتخاب کردند که یکی از آنان عربستان سعودی است. این در حالی است که این کشور در یمن مرتکب جنایت ضد بشریت شده است.