خطیب ‌زاده: دستور کار کمیسیون مشترک برجام اجرای تعهدات طرف های مقابل است
(last modified Mon, 05 Apr 2021 10:39:13 GMT )
حمل 16, 1400 15:09 Asia/Kabul
  • خطیب ‌زاده: دستور کار کمیسیون مشترک برجام اجرای تعهدات طرف های مقابل است
    خطیب ‌زاده: دستور کار کمیسیون مشترک برجام اجرای تعهدات طرف های مقابل است

سخنگوی وزارت امور خارجه چمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، دستور کار کمیسیون مشترک برجام اجرای تعهدات طرفهای مقابل است.

به گزارش رادیو دری، «سعید خطیب‌ زاده»  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه  با بیان اینکه نشست فردا ( روز سه ‌شنبه )  کمیسیون مشترک فرقی با نشست‌های قبلی این کمیسیون ندارد، گفت: دستور کار این جلسه رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و چگونگی اجرای تعهدات طرف‌های مقابل است.

خطیب ‌زاده  افزود : ۱+۴ باید به تعهدات خود در قبال ایران عمل کنند. 

سعید خطیب زاده درباره ادعای روزنامه وال استریت ژورنال درباره حصول دو توافق در وین، گفت: اینکه ۱+۴ در کجا و چگونه با آمریکا صحبت می‌کند به خود ۱+۴ مربوط است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تاکید کرد مسیر روشن است تحریم‌های آمریکا تماما باید برداشته و راستی آزمایی شود؛ و  فقط یک گام داریم که  آن یک گام هم شامل برداشته شدن همه تحریم‌های آمریکاست و در مقابل آن ایران آمادگی دارد اقدامات جبرانی خود را متوقف کند و به عقب برگرداند.

خطیب ‌زاده  درباره سند برنامه همکاری جامع ایران و چین، نیز  گفت :  که این سند هنوز قرارداد نیست.  

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران،  درباره  امکان امضای این سند با کشور‌های دیگر نیز گفت:  این امکان وجود دارد و  با روسیه نیز  سندی بوده که باید آن را تجدید کنیم.

خطیب ‌زاده  درباره سفر نخست وزیر کره جنوبی، به تهران نیز گفت : از این سفر استقبال کردیم و  مسائل تعیین جزییات فنی سفر در حال اتمام است و به محض نهایی شدن آن را اعلام می‌کنیم.

کلیدواژه