قدردانی وزیر خارجه یمن از ایران
(last modified 1400-01-17T04:15:54+00:00 )
حمل 17, 1400 08:45 Asia/Kabul
  • قدردانی وزیر خارجه یمن از ایران
    قدردانی وزیر خارجه یمن از ایران

 "هشام شرف" وزیر خارجه یمن روز دوشنبه در دیدار با "حسن ایرلو" سفیر ایران در صنعا از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت یمن قدردانی کرد.

به گزارش رادیو دری، "هشام شرف" در این دیدار با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت یمن،  از طرح صلح منطقه ای ایران با عنوان "ابتکار صلح هرمز" تمجید کرد و گفت: آنچه اکنون با نظارت نماینده سازمان ملل متحد و آمریکا با رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن مورد بحث است باید دربردارنده روح طرح صلح هرمز و همچنین دیگر ابتکارات مطرح شده برای صلح باشد.

وزیر خارجه یمن در ادامه به اظهارات اخیر "فیصل بن فرحان" وزیر خارجه عربستان سعودی‌ درباره چشم‌انداز صلح در منطقه اشاره کرد و افزود، این اظهارات بازتابی از یک مانور ناموفق و جعل حقایق برای توجیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در آینده است.

وزیر خارجه عربستان اخیرا در مصاحبه‌‌‌ با شبکه "سی‌ان‌ان" با حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی مدعی شده بود، عادی ‌سازی جایگاه اسرائیل در منطقه فواید زیادی برای همه خواهد داشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن اشاره به اشتیاق ایران برای توسعه روابط و حمایت از یمن، تأکید کرد، تهران همچنان به تلاش‌های خود برای پایان دادن به تجاوزات نظامی علیه یمن و رفع محاصره  این کشور ادامه خواهد داد.

"حسن ایرلو" در ادامه تأکید کرد، ایران در تلاش است تا هر گونه تنش در منطقه را از بین ببرد از این رو از ابتکار صلح هرمز رونمایی کرد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از هفده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه