حمل 18, 1400 12:59 Asia/Kabul
  • روحانی: امروز شاهد فصل تازه‌ای از تجدید حیات برجام هستیم
    روحانی: امروز شاهد فصل تازه‌ای از تجدید حیات برجام هستیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز ما شاهد فصل تازه ای از تجدید حیات برجام هستیم و همه کشورهایی که در برجام متعهد بودند در وین اجتماع کرده اند، گفت: امروز یک صدای واحد شنیده می شود و آن اینکه همه اطراف این توافق هسته ای به این نتیجه رسیده اند که هیچ راه حلی بهتر از توافق برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود ندارد و این یک موفقیت بزرگ برای ایران است.

به گزارش رادیودری، «حسن روحانی» روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، افزود: یکی از افتخارات این دولت این است که در سال های 97، 98، 99 و ابتدای سال 1400 با همه سختی‌ها و فشارهای جنگ اقتصادی و شدیدترین تحریم ها، کشور را طوری اداره کرده که نه تنها دوستان ما بلکه دشمنان نیز اعتراف می کنند که فشار حداکثری شکست خورده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: بدست آمدن این موفقیت در سایه مقاومت و ایستادگی مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده است.

روحانی با بیان اینکه صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران به گوش جهانیان رسیده است، افزود: ما دنبال این نیستیم که فعالیت‌های غیرصلح‌آمیز انجام دهیم. اینکه گفتیم اکنون پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کنیم، سانتریفیوژهای جدید و مدرن را فعال می‌کنیم، همه اینها موقت است. اگر آنها به همه تعهداتشان برگردند ما هم به همه تعهدات‌مان برمی‌گردیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۲۰ فروردین/ حمل سالروز فناوری هسته ای گفت: ما در روز ۲۱ مراسم افتتاح های جدید را خواهیم داشت و مردم مطلع خواهند شد که از پارسال تاکنون چه اقدامات مهمی انجام شده است و ده ها پروژه مهم را خواهند دید که به افتتاح می رسد.

کلیدواژه