حمل 18, 1400 14:13 Asia/Kabul
  • ظریف: آماده همکاری با کشورهای دی ۸ در حوزه‌های مختلف هستیم
    ظریف: آماده همکاری با کشورهای دی ۸ در حوزه‌های مختلف هستیم

وزیر امورخارجه ایران تسهیل و افزایش تجارت، گسترش ارتباطات حمل و نقلی، تقویت گردشگری و بهره برداری از ظرفیت‌های فنآورانه و انسانی به ویژه جوانان را ازجمله اولویت‌های سازمان دی ۸ عنوان کرد و از آمادگی ایران برای همکاری جدی در این حوزه ها خبر داد.

به گزارش رادیو دری، محمد جواد ظریف،‌ امروز در نوزدهمین نشست مجازی وزیران امور خارجه "سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه موسوم به دی ۸"  در نورسلطان شرکت و سخنرانی کرد.

 وزیر امور خارجه ایران ضمن اشاره به بحران بی‌سابقه کرونا و آثار مخرب آن بر اقتصاد کشورهای عضو گفت: یکی از درس‌هایی که باید از این بحران گرفت، این است که چطور یک بحران بهداشتی می‌تواند به بحران‌هایی همچون بحران اقتصادی، بحران بشردوستانه، بحران آموزشی و افزایش نابرابری‌ها در جامعه بین المللی تبدیل شود و هزینه اصلی آن نیز بر کشورهای درحال توسعه تحمیل گردد.

 ظریف با اشاره به تحریم‌ های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران در دوران همه گیری کرونا از رویش حس همبستگی مابین ملت‌ها و نیز تمایل به همکاری در شرایط بحران به عنوان درس‌های مثبت دوران کرونا یاد کرد.

نشست وزرای خارجه سازمان دی هشت به ریاست وزیرامور خارجه بنگلادش و با حضور وزرای امور خارجه مصر، اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه در آستانه دهمین نشست سران این سازمان برگزار گردید.

نشست مجازی سران  دی هشت  فردا با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و به ریاست نخست وزیر بنگلادش برگزار می‌شود.

کلیدواژه