حمل 21, 1400 18:03 Asia/Kabul

این صدای غنی سازی اورانیوم در صنعت هسته‌ای است، صدایی آشنا اما متفاوت که برای نخستین بار پخش می‌شود و حاصل کار نسل جدید سانتریفیوژ‌های پیشرفته است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صداوسیما، تحقیق و توسعه برای ساخت نسل های جدید سانتریفیوز توسط متخصصان هسته ای مسیری پیوسته است که در جهت حرکت بر لبه استاندارهای جهانی این صنعت پیگیری شده و امسال در کنار معرفی ماشین ir6 سانتریفیوژ ir6s را به مرحله بهره برداری رسانده است.

تلاش متخصصان هسته ای در سال های گذشته منجر به بومی شدن این صنعت در کشور شد، صنعتی پیشران و مولد که روز به روز با پشتیبانی ملت، در مسیر توسعه قرار گرفته و در حوزه های مختلف پزشکی، درمان، کوانتوم و کشاورزی ایران را در باشگاه چند کشور معدود دارای این دانش فنی قرار داده است.

حالا با تولید انواع سانتریفیوژها از نسل اول گرفته تا غول ایرانی، انواع رادیو داروها برای شناسایی و درمان سرطان، ورود به باشگاه کوانتومی جهان و درهم تنیده کردن فوتون ها و ارسال آن ها و گسترش کاربردهای کلیدی هسته ای در کشور با صنعتی کاملا بومی ایران به قله خودکفایی در فناوری هسته ای رسیده است.

امروز با تلاش نخبگان و متخصصان داخلی صنعت هسته ای ایران بر قله خودکفایی ایستاده است، صنعتی که روز به روز بر دستاوردهایش، از غنی سازی گرفته تا رادیو دارو ها اضافه می شود.

کلیدواژه