حمل 22, 1400 09:41 Asia/Kabul
  • مخالفت آمریکا با لغو تک تک تحریمهای اقتصادی علیه ایران
    مخالفت آمریکا با لغو تک تک تحریمهای اقتصادی علیه ایران

دولت جو بایدن اعلام کرد، تک تک تحریم های اقتصادی که در دوره ریاست جمهوری پیشین آمریکا علیه ایران اعمال شده بود، لغو نمی شود.

به گزارش رادیو دری، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در پایان هفته ای که تهران و واشنگتن مذاکرات غیر مستقیم در وین درباره بازگشت به توافق هسته ای سال 2015 را برگزار کردند، خاطرنشان کرد: توافق هسته ای در اصل، این امکان را به آمریکا داد تا ایران را در خصوص مواردی که با مسئله هسته ای مرتبط نبودند تحریم کند.

وی افزود: اگر گروه بایدن به این نتیجه برسد که یک تحریم دوره ترامپ به شکل مشروع درخصوص این موارد اعمال شده است، وظیفه ندارد آن تحریم را لغو کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از خروج یکجانبه از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق و اعمال تحریم‌های جدید به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

تئوری ترامپ این بود که این سیاست‌ها می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره بر سر توافقی جدید به جای «برجام» وادار کند که با شکست مواجه شد.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» ضمن اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری اعلام کرد که قصد دارد ایالات متحده را به برجام بازگرداند.

این درحالی است که تا کنون اقدامات لازم برای بازگشت به برجام را انجام نداده است.

کلیدواژه