تاکید نخست وزیر کره جنوبی بر توسعه همکاری ها با ایران
(last modified 1400-01-23T03:06:31+00:00 )
حمل 23, 1400 07:36 Asia/Kabul
  • تاکید نخست وزیر کره جنوبی بر توسعه همکاری ها با ایران
    تاکید نخست وزیر کره جنوبی بر توسعه همکاری ها با ایران

نخست وزیر کره جنوبی بر گسترش روابط و توسعه همکاری های سئول با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش رادیودری، "چانگ سای کِیون" Chung Sye-kyun روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران  با اشاره به روابط تاریخی ایران و کره جنوبی گفت: سال آینده شصتمین سالگرد روابط دو کشور است و روابط صمیمی و دوستانه ایران و کره جنوبی ادامه خواهد یافت.

"سای کِیون" سفر خود به تهران را نشان دهنده اراده کره جنوبی برای توسعه روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: این سفر باید تقویت پایه روابط دوجانبه باشد بنابراین وی از جهانگیری برای سفر به کره جنوبی دعوت می کند.

نخست وزیر کره جنوبی در ادامه از پیشرفت مذاکرات طرف های برجام ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت، ایران و کره تصمیم گرفته اند تا در زمینه های مختلف همکاری ها را توسعه دهند.

"چانگ سای کِیون" از تلاش سئول برای آزاد سازی دارایی های بلوکه شده ایران در کره جنوبی نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد، دو کشور با حل مشکلات به سمت آینده ای روشن به پیش روند.

نخست وزیر کره جنوبی در ادامه به بحران کرونا اشاره کرد و گفت: ایران و کره جنوبی برای عبور از ویروس کووید-19 همکاری ها را تقویت خواهند کرد و همکاری های پزشکی و درمانی افزایش پیدا می کند.

"اسحاق جهانگیری"  معاون اول رئیس جمهوری ایران نیز در این نشست خبری، با بیان اینکه اقدام بانک‌های کره‌ای در مسدود نمودن منابع ارزی ایران به وجهه و جایگاه کره نزد مردم ایران آسیب زده است تاکید کرد،  برداشتن گام‌های موثر و ملموس از سوی کره جنوبی  به این کشور برای جبران گذشته کمک خواهد کرد.

نخست وزیر کره جنوبی، روز یکشنبه برای دیدار و گفت وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران  وارد تهران شد.

کلیدواژه