جزییات برنامه اقدام مشترک ۵ ساله ایران و عراق
(last modified Mon, 12 Apr 2021 07:50:31 GMT )
حمل 23, 1400 12:20 Asia/Kabul
  • جزییات برنامه اقدام مشترک ۵ ساله ایران و عراق
    جزییات برنامه اقدام مشترک ۵ ساله ایران و عراق

توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی و اشتغال، روابط کار، رفاه اجتماعی و بیمه‌ها از محورهای اصلی برنامه اقدام مشترک 5 ساله ایران و عراق اعلام شده است.

به گزارش رادیودری، این برنامه اقدام مشترک که برای (سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ شمسی) تدوین و به امضای «محمد شریعتمداری» وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی ایران و «عادل الرکابی»وزیر کار و رفاه اجتماعی عراق رسید به توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی و اشتغال، روابط کار، رفاه اجتماعی و بیمه‌ها می پردازد.

محورهای برنامه اقدام مشترک برای دوره پنج ساله شامل برگزاری کمیته مشترک دو وزارتخانه در قالب تبادل هیئت یا به صورت مجازی، همکاری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نظام مهارتی، تدوین و بومی سازی منابع و استانداردهای آموزشی برای مربیان و مهارت آموزان بر اساس استانداردهای جهانی و نیاز بازار کار کشور عراق خواهد بود. 

در این سند همچنین بر همکاری و مشارکت در مسابقات ملی مهارت در دو کشور و تبادل مربی در رشته های مورد نیاز تاکید شده است . 

 همکاری و تبادل تجربیات در حوزه رفاه و تامین اجتماعی از دیگر موضوعاتی است که در این سند برآن تاکید شده است. 

دو طرف همچنین در این برنامه اقدام مشترک در زمینه  آموزش تخصصی توانبخشی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، رشد و تکامل یکپارچه کودکان ودرحوزه تامین اجتماعی توافق کردند.

همچنین همکاری و تبادل تجربیات در حوزه کارآفرینی و اشتغال از جمله محوری ترین موضوعاتی است که در سند برنامه اقدام مشترک میان دو طرف مورد تاکید قرار گرفته است.

کلیدواژه