حمل 23, 1400 14:39 Asia/Kabul
  • تاکید ظریف بر ادامه غنی سازی اورانیوم در ایران
    تاکید ظریف بر ادامه غنی سازی اورانیوم در ایران

وزیر امور خارجه ایران، بر ادامه غنی سازی اورانیوم در تاسیسات هسته ای کشور تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه گفت:‌ محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه  در نشست با اعضای این کمیسیون بر ادامه غنی‌سازی در تاسیسات هسته ای کشور تاکید کرد. 

عمویی افزود : ظریف  تاکید کرد تلاش می‌کنیم  تهدیدها  را با جایگزین کردن سانتریفیوژهای جدیدتر به جای نسل اول به یک فرصت تبدیل کنیم.

به گفته عمویی :  روند مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین و اتفاقی که روز گذشته  یکشنبه در سایت هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز روی داده و واکنش‌ ایران به این مسئله هم در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عمویی تاکید کرد، در این نشست ظریف  در مورد توافق راهبردی ایران و چین  گفت : که چین در آینده قدرتی بزرگ در نظم بین المللی خواهد بود و باید روابط  با چینی‌ها به یک رابطه مستقل و پایدار  تبدیل شود.  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران،  با اشاره به موضوع برجام و مذاکرات وین  گفت: درباره این مذاکرات  ظریف تاکید کرد ایده توافق گام به گام را نمی‌پذیریم و  سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که باید همه تحریم‌ها رفع شود و بعد  راستی آزمایی شود.

عمویی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه ایران  تاکید کرد:‌ دراین مذاکرات هیچ گفت وگوی مستقیم و غیرمستقیمی با آمریکا صورت نخواهد گرفت و طرفین گفت وگوی ایران کشورهای ۱+۴ هستند.

 

کلیدواژه