حمل 23, 1400 17:30 Asia/Kabul

رادیو دری صدای جمهوری اسلامی ایران در ماه مبارک رمضان امسال ویژه برنامه های مختلفی را برای شنوندگان خود در داخل و خارج افغانستان تدارک دیده است.

به گزارش رادیو دری، مومنان روزه دار می توانند در ماه مبارک رمضان در آستانه اذان مغرب به وقت افغانستان به مدت 30 دقیقه شنونده ویژه برنامه افطار "بهار جان ها" از رادیو دری باشند. موضوعات اخلاقی، نیایش و مناجات، صحبت های کارشناسی، گزارش مردمی، تلاوت قرآن، پخش اذان و دعای افطار از بخش‌های این ویژه برنامه است.
همچنین شنوندگان رادیو دری می توانند هر روز صبح به مدت 5 دقیقه شنونده برنامه "سی روز، سی حکایت" باشند که در قالب 30 داستان کوتاه بیان کننده معارف ناب اسلامی می باشد.
رادیو دری هر روز صبح در ویژه برنامه "نجواهای رمضانی" به مدت 10 دقیقه دریچه ای از دعا و نیایش را با زبان شعر و غزل به روی مخاطبین خود باز می کند.
برنامه پزشکی "ضربان" در ماه مبارک رمضان هر روز صبح به مدت 25 دقیقه از زبان متخصصین و کارشناسان، شما را با فواید روزه داری برای سلامتی و مهم ترین توصیه های بهداشتی و پزشکی و تغذیه مناسب هنگام روزه گرفتن آشنا می کند.
کودکان افغانستانی می توانند در ماه مبارک رمضان صبح ها به مدت 15 دقیقه شنونده برنامه "شاپرک" باشند. این برنامه ترکیبی نمایشی شامل بخش هایی چون سرود، شعر، پیامک و دعا است که در بخش نمایشی آن کودکان با ماه مبارک رمضان، آداب رمضان، آموزه های اخلاقی واحکام روزه (مناسب سن کودکان) به شکل ساده و قابل فهم آشنا می شوند.
شنوندگان رادیو دری هنگام اذان ظهر به افق افغانستان می توانند برنامه اذان گاهی "قرار بندگی" را به مدت 30 دقیقه بشنوند. بخش هایی از این برنامه در ماه رمضان به آداب و بیان احکام روزه داری در ماه مبارک رمضان اختصاص خواهد داشت. شرح و تفسیر دعای روزهای ماه رمضان یکی دیگر از بخش های این برنامه خواهد بود.
همچنین ویژه برنامه 15 دقیقه ای «در آستان نور» با سه بخش احکام، اخلاق و دعاهای ماه مبارک رمضان در طول این ماه مبارک هر روز مهمان خانه  شنوندگان رادیو دری خواهد بود.
مخاطبین رادیو دری هر روز ساعت 2:55 دقیقه عصر به وقت افغانستان به مدت 60 دقیقه می توانند ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم را از این رادیو شنونده باشند.
برنامه "در وادی نور" در ماه مبارک رمضان از شنبه تا پنجشنبه هر هفته به مدت 50 دقیقه با موضوعات متنوع قرآنی از جمله آموزش تجوید، کارشناسی، تلاوت های مشهور، شان نزول آیات، تفسیر قرآن پخش خواهد شد. آیتم بهار نیایش در این برنامه به ماه مبارک رمضان اختصاص خواهد داشت.

برنامه های "کافه صبح"، "زنده باد زندگی" و "روی موج جوانی" نیز از شنبه تا پنجشنبه هر هفته با آیتم های ویژه از ماه مبارک رمضان به صورت زنده برای شنوندگان رادیو دری پخش خواهد شد.

کلیدواژه