حمل 24, 1400 13:45 Asia/Kabul
  • پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی ایرانی در کره جنوبی
    پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی ایرانی در کره جنوبی

رییس مجلس شورای اسلامی ایران با ارائه فهرستی از فعالان اقتصادی ایرانی که در کره جنوبی با موانعی مواجه شده‌اند حل مشکلات این ایرانیان را از نخست وزیر کره جنوبی خواستار شد.

به گزارش رادیودری، «محمدباقرقالیباف»، رییس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار «چانگ سیه کیون» نخست وزیر کره جنوبی از رفتار کره جنوبی در قبال تحریم‌ها انتقاد کرد.

دراین دیدار رییس مجلس شورای اسلامی ایران از نخست وزیر کره جنوبی خواست برای حل مشکل برخی تجار و بازرگانان ایرانی در این کشور نیز اقدامات عملی انجام دهد.

در این دیدار، قالیباف فهرستی از ایرانیانی که در کره جنوبی فعالیت اقتصادی دارند و مشکلات حقوقی برایشان پیش آمده به نخست وزیر این کشور داد و گفت: این افراد حتی برای حل مشکلات خود و حکم قطعی از دادگاه‌های بین المللی گرفته‌اند ولی متاسفانه این مشکلات حل نشده و مطالبه ما این است که این فهرست و حل مشکلات این ایرانیان پیگیری شود.

«چانگ سیه کیون» روز یکشنبه وارد تهران شد و در سفری سه روزه که نخستین سفر نخست وزیر کره جنوبی در ۴۴ سال گذشته است، با «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری ایران، «محمد باقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و «علی لاریجانی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

کلیدواژه