حمل 24, 1400 15:09 Asia/Kabul
  • تاکید روسیه بر ادامه فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر ایران به رغم تحریم های آمریکا
    تاکید روسیه بر ادامه فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر ایران به رغم تحریم های آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه بر ادامه فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر، جنوب ایران به رغم تحریم های آمریکا تاکید کرد.

به گزارش رادیودری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه اطمینان داد که نیروگاه اتمی بوشهر به علت تحریم‌های آمریکا، بهره برداری را متوقف نمی‌ کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تعطیلی فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر در پی تحریم های آمریکا علیه ایران را غیرممکن عنوان و همچنین خاطرنشان کرد، روسیه همکاری خود را در زمینه ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با ایران حفظ می‌کند.

ریابکوف افزود: اخبار رسانه‌ها در خصوص توقف احتمالی فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر بی اساس و فقط حدس و گمانی زنی است.

نخستین واحد نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید هزار مگاوات برق در سال 2011 به شبکه سراسری برق ایران متصل شد.

مراسم بتن ریزی واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر نیز نوامبر 2019 برگزار شد.

پس از بهره برداری از واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، ظرفیت برق هسته‌ای ایران به سه هزار و 114 مگاوات افزایش خواهد یافت.

تعامل و همکاری هسته‌ای ایران و روسیه با وجود دشواری‌ها و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و مطابق برنامه‌های تنظیمی در حال اجرا است.

تداوم فعالیت‌های هسته‌ای ارزشمند در مجموعه نیروگاه اتمی بوشهر شامل تولید برق پایدار اتمی و ساخت نیروگاه‌های جدید اتمی نشان از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌ های ظالمانه غرب، همکاری مستمر و صلح آمیز با دارندگان فناوری هسته‌ ای و توانمندی متخصصان صنعت هسته‌ ای ایران است.

کلیدواژه