ظریف: آمریکا باید بدون توقف در اجرای تعهداتش تمام تحریم‌ها را رفع کند
(last modified 1400-01-24T13:24:57+00:00 )
حمل 24, 1400 17:54 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا باید بدون توقف در اجرای تعهداتش تمام تحریم‌ها را رفع کند
    ظریف: آمریکا باید بدون توقف در اجرای تعهداتش تمام تحریم‌ها را رفع کند

وزیر امورخارجه ایران گفت: آمریکا باید بدون توقف در اجرای تعهداتش تمام تحریم‌ها ضد ایران را رفع کند.

به گزارش رادیودری، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از موضع قوی روسیه درباره خرابکاری در نطنز ابراز خرسندی کرد و افزود: آمریکا باید بدون توقف در اجرای تعهداتش تمام تحریم ‌ها را رفع کند و ایران پس از راستی‌آزمایی، اقدامات خودش را انجام خواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که نه تحریم و نه اقدام خرابکارانه ابزار مذاکراتی نخواهد بود و تنها وضعیت را برای آن‌ها دشوارتر خواهد کرد.

ظریف همکاریهای ایران و روسیه در منطقه را برای جلوگیری و توقف خونریزی و در جهت مبارزه با تروریسم و افراطی گری دانست و تصریح کرد:  همکاری‌های دو کشور در منطقه به نفع صلح و امنیت بوده و این همکاری‌ها را در قالب آستانه و سایر قالب‌ها ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از روسیه برای تامین واکسن کرونا برای جمهوری اسلامی ایران تشکر  و ابراز امیدواری کرد با توافق میان دو کشور تولید واکسن اسپوتنیک در ایران آغاز و امکان خرید میزان بیشتری واکسن از روسیه برای تامین نیازهای ایران فراهم شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار گفت: روسیه ابتکاری برای امنیت جمعی با خلیج فارس ارائه کرده واین کشور به طور مدارم از این پیش فرض پیروی می‌کند که غلبه بر اختلافات انباشته شده در منطقه خلیج فارس فقط با گفت‌وگوی جامع و احترام متقابل و با در نظر گرفتن منافع و نگرانی های همه طرف ها ممکن است.

در این دیدار همچنین هماهنگی ایران و روسیه برای تقویت روند صلح و آرامش در افغانستان و خارج کردن این کشور از وضع کنونی مورد بحث و تبادل نظر دو وزیر امور خارجه قرار گرفت.

کلیدواژه