حمل 25, 1400 08:36 Asia/Kabul
  • روحانی: حضور رژیم صهیونیستی برای منطقه خطرناک است
    روحانی: حضور رژیم صهیونیستی برای منطقه خطرناک است

رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با امیر قطر تاکید کرد، حضور رژیم صهیونیستی برای منطقه خطرناک است.

به گزارش رادیودری، " حسن روحانی " رئیس  جمهوری ایران در گفتگوی تلفنی با "شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی" امیر قطر  برلزوم حل و فصل مسائل و بحران‌های منطقه‌ای از جمله بحران یمن از طریق گفت وگو و مذاکره تاکید کرد و گفت: حضور رژیم صهیونیستی برای منطقه خطرناک است.

روحانی در گفتگو با  امیر قطر ضمن تبریک حلول ماه مبارک  رمضان به دولت و مردم  این کشور، بر توسعه و تعمیق روابط تهران – دوحه در همه زمینه ها  بویژه تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

رئیس جمهوری ایران، با استقبال از مواضع دولت قطر درخصوص موضوعات منطقه ای،  گفت: تنها روش موفق برای تامین امنیت، صلح و ثبات در منطقه حل و فصل مسائل از طریق مسالمت آمیز و مسئولیت پذیری و درنظر گرفتن منافع جمعی است.

روحانی افزود: نظامی گری نمی تواند مشکلات منطقه را حل کند.

رئیس جمهوری ایران همچنین گفت: تنها راه بازگشت آمریکا به برجام  لغو همه تحریم ها و عمل به تمامی  تعهدات براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، و  پس از این اقدام  ایران نیز به همه تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت.

امیر قطر نیز در این گفت و گو ضمن تبریک متقابل حلول ماه مبارک رمضان، بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران و قطر  باید از همه ظرفیت ها برای توسعه مناسبات استفاده کنند.

"شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی"،  همچنین از  آغاز مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین استقبال کرد.

کلیدواژه