حمل 25, 1400 16:58 Asia/Kabul
  • اهمیت اقتصادی مرزهای ایران و عراق برای دو کشور
    اهمیت اقتصادی مرزهای ایران و عراق برای دو کشور

رئیس فراکسیون مرزنشنیان مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، مرزهای ایران و عراق با توجه به ظرفیت فراوان اقتصادی باید در خدمت رفاه دو ملت و دولت ایران و عراق باشد.

به گزارش رادیو دری، " فدا حسین مالکی " رئیس فراکسیون مرزنشینان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ایران امروز چهارشنبه در دیدار  با  " نصیر عبدالمحسن عبدالله "  سفیر عراق در تهران درباره مناسبات دوجانبه و مسائل مرزنشینان دیدار و گفت و گو کرد.

مالکی در این دیدار با اشاره به اشتراکات و علایق تاریخی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و تجاری دو ملت و ظرفیت‌های اقتصادی موجود در دو کشور گفت: تهران و بغداد از توانمندی های بالایی برای تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه خطوط ریلی، راه اندازی بازارچه های مرزی، صادرات و واردات کالا و محصولات کشاورزی برخوردارند.

سفیر عراق در تهران، نیز در این دیدار گفت : توریسم زیارتی و سلامت میان عراق و ایران نیازمند توسعه است.

نصیر عبدالمحسن عبدالله، با  تاکید بر توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها به ویژه مناسبات تجاری و بازرگانی گفت :  عراق در طول تاریخ، والاترین و بیشترین اشتراکات تاریخی، فرهنگی با ایران را داشته و در دو دهه اخیر ضمن گسترش این اشتراکات، دادوستدهای اقتصادی خود با ایران را افزایش داده است.

سفیر عراق در تهران همچنین بر افزایش تبادل نظر و گفتگو میان مقامات عالیرتبه دو کشور،  تأکید  کرد.

کلیدواژه