حمل 31, 1400 10:11 Asia/Kabul
  • شرط زیاده خواهانه آمریکا برای بازگشت به برجام
    شرط زیاده خواهانه آمریکا برای بازگشت به برجام

آمریکا با خروج غیر قانونی از برجام با حمایت قاطعانه از مواضع رژیم صهیونیستی، لزوم بازگشت ایران به تعهداتش را به عنوان پیش‌شرط بازگشت واشنگتن به برجام تعیین کرد.

به گزارش رادیو دری، لیندا توماس گرینفیلد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل روز دوشنبه با تأکید مجدد بر مواضع دیگر مقام‌های آمریکایی در خصوص بازگشت به برجام گفت؛ «موضع آمریکا در خصوص برجام روشن است: "ما آمادگی داریم در صورت بازگشت کامل ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش، به این توافق بازگردیم و همانطور که با مشارکت خود در گفت‌وگوهای وین نشان داده‌ایم، در حال همکاری با شرکای بین‌المللی خود هستیم تا مشخص شود که این امر امکانپذیر است یا خیر».

گرینفیلد با حمایت از مواضع رژیم صهیونیستی در قبال جمهوری اسلامی ایران افزود، دولت بایدن مواضع مشترکی با تل‌آویو در خصوص جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای دارد اما قصد دارد از طریق دیپلماسی به این هدف دست یابد.

واشنگتن در می 2018 در دوره ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" به صورت یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد و از آن پس علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای، تحریم‌ های گسترده‌ای را نیز علیه تهران وضع کرده است، اما "جو بایدن" رئیس جمهور جدید آمریکا به بازگرداندن ایالات متحده به این توافق ابراز تمایل کرده است؛ با این حال تاکنون هیچ اقدام عملی از جانب دولت بایدن برای بازگشت به برجام صورت نگرفته است..

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است، در صورت لغو تمام تحریم‌ ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، به اجرای کامل برجام باز می‌گردد.

کلیدواژه