ثور 02, 1400 07:51 Asia/Kabul
  • گسترش همکاری‌های دوجانبه؛ محور مذاکرات ظریف با وزیر خارجه پاکستان
    گسترش همکاری‌های دوجانبه؛ محور مذاکرات ظریف با وزیر خارجه پاکستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با اشاره به ملاقاتش با همتای پاکستانی خود در تهران نوشت که در این دیدار درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه و هماهنگی منطقه‌ای درخصوص افغانستان، فلسطین و چندجانبه گرایی توافق شد.

به گزارش رادیودری، محمدجواد ظریف که روزچهارشنبه در تهران میزبان «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان بود، در توئیتی در این باره نوشت: مرز جدید بین دو کشور افتتاح و یادداشت تفاهم همکاری به منظور ایجاد بازارچه‌های مرزی امضا شد.

ظریف در این توئیت نوشت: درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه و هماهنگی منطقه‌ای درباره افغانستان، فلسطین، چندجانبه گرایی و مبارزه با تعصب بر ضد مسلمانان توافق شد.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان که عصر سه شنبه برای انجام سفری سه روزه به تهران آمد، روز چهارشنبه با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. وی عصر چهارشنبه نیز ضمن دیدار و رایزنی با محمدجواد ظریف، یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و پاکستان برای ایجاد بازارچه‌های مرزی در طول مرز دو کشور را امضا کرد.

گفتنی است با امضای این یادداشت تفاهم و با هدف ارتقای روابط اقتصادی دو کشور و رفاه مرزنشینان، طرفین توافق کردند بازارچه‌های مرزی مشترک را در طول مرز مشترک دو کشور ایجاد کنند. 

کلیدواژه